ABONE GÜNCELLEME ÇALIŞMALARI KÖYLERDE DEVAM EDİYOR

6360 sayılı Kanunla görev alanı yaklaşık 24 kat, nüfusu da 2 kat artan 4 merkez ilçenin mücavir alanına hizmet veren MESKİ Genel Müdürlüğü anılan kanunun uygulanmasından sonra 13 ilçe, 41 belde ve 509 köyden mahalleye dönen yerleşim yerlerinde abone sayısı 348 bin 494 den, 01 Nisan 2014 tarihinden sonra 742 bin 602 ‘ye bugün itibari ile de 788 bin 635 aboneye hizmet vermektedir.

MESKİ Genel Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada; “6360 sayılı Kanun ile hizmet sınırları genişleyen MESKİ’ye devir olan yerleşim merkezlerinde abone bilgileri her ilçe ve beldeden farklı veri tabanlarından devir alınmıştır. Köyden mahalleye dönen yerdeki abone bilgileri köy muhtar defterinden manuel olarak sisteme kaydedilmiştir. Dolayısıyla abone kayıtları ve adres bileşenleri eksik ve yanlış kayıtlarla teslim alınmıştır. Eksik adresler abonemize ulaşmamız başta olmak üzere birçok sürecimizde sıkıntılar yaşamamıza neden olmuştur. Genel Müdürlüğümüz söz konusu sorunları çözüme kavuşturmak için geniş kapsamlı abone güncelleme çalışmaları başlatmış olup gerekli ekipleri oluşturmuştur. 2 Ağustos 2017 tarihinde Mersin Merkez ilçelerimize bağlı 6360 sayılı kanun ile köyden mahalleye dönen 63 mahallemizde, abone bilgilerinin güncellenmesi gereken toplam 16 bin 587 adet abonelikte çalışmalarımız devam etmektedir ” denildi

Açıklamada; “ Köyden mahalleye dönen yerleşim yerlerinde MESKİ Abone İşleri Daire Başkanlığı tarafından görevlendirilen ekiplerimiz, mahalle muhtarlığı işbirliğinde abonelerimizle yüz yüze görüşerek güncelleme çalışmalarını gerçekleştirmektedir. 33 köyden mahalleye dönüşen mahallelerde 9 bin 435 abonenin güncelleme çalışmalarını tamamlamıştır. Abone operatörü, kesme ve bağlama ile kaçak kontrol görevlilerinden oluşan ekiplerimiz; vatandaşlarımızın aboneliğinin güncellemenin yanı sıra, abone olmak isteyenlere bilgilendirmede bulunarak yardımcı olmaktadır. Sayaç değişimi, mühürsüz sayaçların mühürlenmesi işlemi yapılırken kaçak su kullanan abonelerin tespiti de yapılmaktadır. Ayrıca abonelerimize yönelik hizmet kalitesinin arttırılmasının hedeflendiği güncelleme çalışmasının çok kısa sürede tamamlanması planlanmaktadır. Gerçekleştireceğimiz çalışmalarımızda vatandaşlarımızın sahada çalışan MESKİ görevlilerimize gereken desteği göstermesi, daha kaliteli hizmet sunabilmemiz adına önem arz etmekte olup, sağduyulu yaklaşımları için vatandaşlarımıza ve özellikle ekiplerimize her konuda yardımcı olan mahalle muhtarlarına şimdiden teşekkür ederiz. Güncelleme çalışmaları tamamlandığında kurumumuza ve Mersin’e bir değer katacaktır. Vatandaş memnuniyeti ve hizmet odaklı çalışma anlayışımız ile vatandaşımıza daha hızlı ve daha kaliteli bir hizmet vermek için çalışmalarımız devam edecektir ”   ifadelerine yer verildi.

 



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.










Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.