MESKİ’DEN BASIN AÇIKLAMASI

Bazı sosyal medya hesaplarında MESKİ tarafından Erdemli İlçesi Ayaş Mahallesine kasıtlı olarak içme suyu verilmediği yönünde paylaşımlar yapıldığı görülmüş, Genel Müdürlüğümüzce de gerçekle örtüşmeyen ve vatandaşlarımızı yanıltıcı bu paylaşımlar üzerine Kamuoyunun bilgilendirilmesi gerekmiştir.

Bilindiği üzere Mersin genelinde son dört gündür sağanak yağışlar devam etmektedir. Yoğun yağış alan yerlerde su kalitesinin denetim altında tutulması maksadıyla il genelinde Halk Sağlığı ekipleri ile İdaremiz görevlileri eşgüdüm dahilinde çalışmalar yürütmüş, bu yerlerde gerekli numuneler alınarak vatandaşlarımızın sağlıklı su içebilmeleri için yoğun gayret gösterilmiştir. Söz konusu denetimler sırasında yoğun ve şiddetli yağışlardan kaynaklı olarak Ayaş Mahallesine su temininde kullanılan Karapınar su kaynağında önemli derecede bulanıklık oluştuğu tespit edilmiştir. İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmelik gereğince suların teknik ve hijyenik şartlara ve kalite standartlarına uygunluğu” sağlanana dek halihazırdaki mevzuat gereğince zorunlu olarak suyun verilmemesi gerekmiştir. Söz konusu Karapınar Kaynağının deniz kenarında olması ve şiddetli yağışa bağlı olarak durultma noktasında müdahaleye imkan tanımaması nedeniyle anılan mahalleye su verilmesi için alternatif su kaynaklarının belirlenerek içme suyu hatlarına bağlanması gerekmiştir. Bu çerçevede de anılan su kaynağının bulanıklığının giderilmesi ve hijyenik hale gelmesi sürecine dek alternatif kaynak olan Lemas Deresi Mergin Mevkiinden gelen kaynağın İlçe Halk Sağlığı ekiplerince tahlili neticesinde olumlu sonuç çıkması halinde İdaremizce klorlanarak şebekeye verilecektir.

 Bu açıklamalar çerçevesinde Genel Müdürlüğümüzce halkımıza sağlıklı ve içilebilir su verilmesi noktasında gerekli hassasiyetin gösterildiği açık olup, Ayaş Mahallesi ile ilgili olarak sosyal medya hesapları aracılığıyla ileri sürülen yanıltıcı, maksatlı ve mesnetsiz bilgilerden ziyade İdaremizin açıklamalarının esas alınması gerektiği kamuoyuna saygıyla duyurulur.



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.