MESKİ’DEN SU KESİNTİSİ AÇIKLAMASI

Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü tarafından hafta sonu Mezitli, Toroslar, Yenişehir ve Akdeniz İlçelerinin bazı Mahallelerinde yaşanan su kesintisinin mahiyeti hakkında vatandaşlarımızın ve kamuoyunun bilgilendirilmesi gereksinimi doğmuştur.

04.03.2018 tarihinde Mezitli İlçesinin tamamı ile Toroslar, Yenişehir ve Akdeniz İlçelerinin bazı Mahallelerinin su ihtiyacını karşılayan D1-D2 içmesuyu depoları arasında bulunan Ø1000’lik borunun yenilenmesi esnasında mevcut boruda öngörülemeyecek mahiyette bir arıza meydana gelmiştir. MESKİ Genel Müdürlüğümüz Teknik ekipleri ivedilikle arıza noktasına iş makinesi, her türlü ekip ve ekipman ile yedek parçaları temin ederek zaman kaybetmeden çalışmalara başlamıştır. 24 saat aralıksız sürdürülen özverili çalışmaların ardından Ø1000’lik borunun içme suyu hattına bağlantısı sağlanmıştır. Söz konusu çalışma sırasında 2 adet vinç, 6 adet kepçe, montaj ve demontaj ekibi olmak üzere yaklaşık 50 kişilik ekiple aralıksız çalışan MESKİ teknik ekiplerimiz, 4 Mart 2018 Pazar günü başlayan montaj çalışmasını 05 Mart 2018 Pazartesi günü saat 15:30 itibarı ile tamamlamıştır.

10 km uzunluğunda Ø1000 mm çapında isale hattının ve depoların dolması beklenmiş, akabinde ise kesinti nedeniyle tamamen boşalan şehir şebekesine su verilmiştir. Ancak yaklaşık 200 km uzunluğunda olan şehir şebekesinin dolması ve yüksek katta yaşayan vatandaşlarımıza suyun ulaşması zaman almıştır.

Anılan hatta saniyede 30 litrelik bir su kaybı ve kaçağının olması ile su kaynaklarının korunması ve gelecekte bu hattan kaynaklanacak olan su kesintilerinin kesin olarak çözülmesi maksadıyla tek seferde anılan hattın yenilenmesi gerekmiştir. Söz konusu hattın yenilenmesi işi 400 metrelik bir çalışma olup, 300 metresi tamamlandıktan sonra 100 metrelik kısmın yenilenmesi sırasında kente su veren borunun hayli eski olması ve 1980’lerde döşenen hattın 6-7 metre derinde kalması nedeniyle bu hatta arıza meydana gelmiş, bu mücbir durum karşısında söz konusu su kesintisi hadisesi yaşanmıştır. Kesintisiz ve özverili bir çalışma ile süratle tamamlanan hat yenilenmesi neticesinde saniyede 30 litrelik su kaybı önlenmiş, söz konusu kaçak ve kaybın ise Aydıncık ve Çamlıyayla ilçelerinin bir yıllık su tüketimine tekabül ettiği hesap edilmiştir.

Vatandaşlarımıza saygıyla duyurulur, yaşanan bu beklenmedik arıza nedeniyle oluşan su kesintisi sonucunda vatandaşlarımızın gösterdiği sabır ve hoşgörüden ötürü teşekkür ederiz.



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.