MESKİ’NİN TARSUS İLÇESİNDE İÇMESUYU YATIRIMLARI HIZ KESMİYOR.

Mersin Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü, Tarsus İlçesi Kaklıtaşı-Belen Gurubu mahallerine verilen içmesuyu miktarı artırılarak; bağlı mahallerin içme suyu sorununu giderildi.

Tarsus İlçesi Kaklıtaşı-Belen Gurubu (Kisecik, Pirömerli, Tepetaşpınar, Kaklıtaşı, Taşçılı, Belen, Karadiken) içmesuyu Kisecik Mahallesi sınırları içerisinde bulunan Köprübaşı Kaynağından terfili olarak karşılanıyor. Zamanla içme suyu terfi hatları ve içme suyu isale hatlarında meydana gelen arıza nedeniyle mahallelere yeterli su verilemediğinden içmesuyu sorunu yaşanıyordu. Grup mahallelerinden Tepetaşpınar Mahallesi ise terfi merkezi grup içerisinde en yüksek kotta olduğundan dolayı düzenli içmesuyu verilemiyordu.

 MESKİ Genel Müdürlüğü, Kaklıtaşı-Belen Grubu Mahallelerin içmesuyu sorunu gidermek için gerçekleştirdiği içmesuyu çalışmaları kapsamında su iletimini sağlayan ana isale hattında muhtelif çaplarda yaklaşık 3 bin 460 metrelik bölümü yenilendi. Ayrıca Tepetaşpınar mahallesine yeni bir içme suyu terfi merkezi yapımı ve yaklaşık muhtelif çaplarda 1212 metre ilave içmesuyu terfi hattı döşemesi gerçekleştirildi. Kaklıtaşı-Belen içmesuyu grubunun ana isale hattının sorunlu olan kısmının tamamı ve Tepetaşpınar mahallesinin terfi ile ilave terfi çalışmasının tamamlanmasıyla birlikte Grup mahallelerinin (Kisecik, Pirömerli, Tepetaşpınar, Kaklıtaşı, Taşçılı, Belen, Karadiken) içmesuyu sorunları sona erdi.

Mahallelerinde yapılan çalışmalarla ilgili memnuniyetini dile getiren vatandaşlar, içmesuyu çalışmalarından dolayı MESKİ Genel Müdürlüğü’ne teşekkür ettiler.

Tepetaşpınar Mahalle Muhtarı Ramazan Erol, “Yıllardır içmesuyu sorunumuz vardı. İçme suyu şebekelerimiz tamamen değişti. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Burhanettin Kocamaz ve MESKİ yetkililerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Allah razı olsun.” diye konuşurken,  Hatice Göbük isimli vatandaşımız, “İçmesuyunun kıymetini en çok ev hanımları bilirler.     Tankerlerle ve merkeplerle su taşıdık. Haftada bir su akıyordu. Çamaşırlarımızı su olmadığından dolayı biriktirmek zorunda kalıyorduk. Biriken çamaşırları yıkamak için yakınlarımızın yanına giderek çamaşırlarımız yıkamak zorunda kalıyorduk. Çok şükür bu eziyetlerden kurtulduk. Yapılan içmesuyu çalışması ile yokluktan varlığa kavuştuk. Bundan büyük mutluluk olamaz. Yeni depomuzun hizmete girmesiyle suyumuz hiç kesilmedi. Hizmetlerinden dolayı Başkanımız Burhanettin Kocamaz’a ne kadar teşekkür etsek azdır.” diye konuştu.
Kaklıtaşı Mahallesi eski muhtarı Azim Dizlek, “Kisecik ve Çamlıyayla sınırlarına bağlı köprübaşı su kaynağından, Kaklıtaşı-Belen Grubu Mahallerine su verilmekte. Bu proje 2002 yılında il özel idaresi tarafından devlet millet işbirliği imece usulü köylülerimizle birlikte yaptık ve 7 mahalleye saniyede 25 litre debisi olan suyu ulaştırdık.  2007 yılından bugüne kadar mahallerimizin su ihtiyacı karşılandı.  Zamanla içmesuyu isale hattında arızalar meydana geldi. İçmesuyu yetersiz gelmeye başladı. Mahallelere  su dönüşümlü verildi. Sağ olsun MESKİ içmesuyu isale hattında meydana gelen arızalı hatlarımızı ve su pompalarını yenileriyle değiştirdi. İçmesuyu sorunumuz giderildi. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Burhanettin Kocamaz’dan  Allah razı olsun.”  şeklinde konuştu.
‘7 mahalleyi kesintisiz ve düzenli içmesuyuna kavuşturduk.’

Çalışmaları değerlendiren Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz kesintisiz ve sağlıklı içmesuyu sağlama konusunda büyük çaba sarf ettiklerini belirtti. Kocamaz, “MESKİ tarafından gerçekleştirilen içmesuyu çalışması ile birlikte yeni bir dalgıç pompa, terfi hattı isale hattında sorunlu bölümleri yenileyerek kesintisiz içmesuyu iletimini sağladık. MESKİ tarafından hazırlanan plan ve programlar içerisinde içmesuyu tüm ilçelerde olduğu gibi Tarsus İlçemizin Kaklıtaşı-Belen Grubu Mahallelerinde yürüttüğümüz çalışmalarımızı tamamlayarak içmesuyu sorununu tamamen ortadan kaldırdık. İçmesuyu  konusunda vatandaşlarımızın memnuniyeti için tüm il genelinde yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz.” dedi.  



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.