ERGENEKON MAHALLESİ’NİN KANALİZASYON İHTİYACI GİDERİLDİ

Mersin Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü, Tarsus ilçesine bağlı Ergenekon mahallesi yeni yerleşim alanına kanalizasyon sorununa yönelik 1. Etap Kanalizasyon Şebeke hattı döşeme çalışmalarını tamamladı.

MESKİ Genel Müdürlüğü, Mersin’in 13 ilçesindeki mahallelerin altyapı ihtiyaçlarına hızla cevap veriyor. Ergenekon Mahallesi yeni yerleşim binaların kanalizasyon şebeke hattı ihtiyacını gidermek için yürütülen çalışmalar kapsamında; yaklaşık 5 bin 601 metre kanalizasyon hattı döşenirken, muayene ve parsel bacalarının yapımı tamamlandı. Mahallede yeni açılan sokaklarda sağlıklı altyapı temin edilmek üzere yapılan kanalizasyon hattı ile vatandaşların altyapı konusunda sıkıntı yaşamalarının önüne geçildi.

Ergenekon Mahallesinde yeni yapılaşmanın yer aldığı bölgeye kanalizasyon hizmetini kazandırarak çevre ve toplum sağlığını korumayı hedeflediklerini belirten Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, “Bizler Mersin’in alt yapı sorunlarını biliyoruz. Bu sorunların çözümü noktasında öncelik sırasına göre çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda Ergenekon Mahallesinin 1. Etap Kanalizasyon çalışmaları kapsamında; yeni yapılan konutların kanalizasyon ihtiyaçlarını gidermek için yürüttüğümüz kanalizasyon şebekesi döşeme çalışmalarını tamamladık. Vatandaşlarımıza hayırlı uğurlu olsun. Yakın zamanda 2. Etap kanalizasyon şebeke hattı döşeme çalışmalarına da başlayacağız. Mersin genelinde mahallelerimizde yürüttüğümüz kanalizasyon şebeke çalışmalarımız planlandığı şekliyle devam ediyor. Çevre ve toplum sağlığı için kanalizasyon şebekesi ile pis suyun yerleşim alanından uzaklaştırılması, atık sudan kaynaklanan çevresel etkilerin bertaraf edilmesi çok önemli. Tüm ilçelerimizde olduğu gibi Tarsus ilçemizde yürüttüğümüz kanalizasyon şebeke çalışmalarımız belirli bir program dahilinde devam edecektir” dedi.

“Başkanımızın Hizmetlerini izlemeye devam ediyoruz”

MESKİ sayesinde artık kanalizasyon sıkıntısı çekmeyeceklerini ifade eden Ergenekon Mahalle Muhtarı Yunus Anacık “Mahallemizin Konak semti diye bilinen kısmında yaklaşık üç bin insanımız yaşıyor. Bu bölgenin daha önce kanalizasyon hattı yoktu. Yaptığımız müracaatlar sonucu kısa bir sürede MESKİ tarafından kanalizasyon hattı yapılarak vatandaşlarımızın kanalizasyon sorunu çözülmüştür. Hizmetlerinden dolayı başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Burhanettin Kocamaz’a ve MESKİ yetkililerine çok teşekkür ederim.” dedi.

‘Temiz ve sağlıklı bir çevreye kavuştuk’

Mahalle Sakinleri'nden Hülya Şener, “Mahallelerinde kanalizasyon sistemi olmadığından kokudan ve çevre kirliliğinden rahatsızlık duyuyorduk. Kanalizasyon şebekesine binalarımızın bağlanması ile birlikte çevre kirliliğinden kokulardan kurtulduk. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Burhanettin Kocamaz’a çok teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.

Kamuran Bozdağ isimli vatandaş ise, “Ergenekon Mahallesi Tarsus’un yeni yerleşim mahallesidir. Yaklaşık iki yıldır kanalizasyon şebekesi eksikliği hissediyorduk. Fosseptik kullanıyorduk. Günde en az üç kez MESKİ vidanjörleri fosseptik çekimine gelmekteydi. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımıza müracaat ettik. Sağolsunlar kanalizasyon sorunumuzun çözümü proje çalışmaları gerçekleştirerek kanalizasyon sorunumuzu ortadan kaldırdılar. Kötü kokulardan ve çevre kirliliğinden kurtulduk. Çocuklarımızın sağlık sorunları yaşamasının önüne geçildi. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Burhanettin Kocamaz ve MESKİ yetkililerine çok teşekkür ediyoruz ellerine ve emeklerine sağlık diyorum.” şeklinde konuştu.



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.