KARAİSALI MAHALLESİ SAKİNLERİNİN EN BÜYÜK PROBLEMİ OLAN KANALİZASYON SORUNU ÇÖZÜLÜYOR

Mersin Büyükşehir Belediyesi Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü tarafından, Toroslar İlçesi Karaisalı Mahallesi´ne toplam maliyeti 1.641.560 TL olan 4,8 km kanalizasyon hattı inşa ediliyor.

Yıllardır yetkililerden mahallelerine kanalizasyon yapılmasını talep eden, ancak dertlerine bir türlü çare bulamayan mahalle sakinlerinin yıllarca süren çilesi Mersin Büyükşehir Belediyesi Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan çalışmayla sona eriyor.

"Karaisalı Mahallesinin altyapısı güçleniyor"

MESKİ’nin Karaisalı Mahallesinin kanalizasyon sorununu ortadan kaldıracağını ifade eden Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz: "Karaisalı Mahallemizde başlatmış olduğumuz çalışmalar doğrultusunda toplam maliyeti 1.641.560 TL olan muhtelif çaplarda 4.458 metre kanalizasyon şebeke hattı, 116 adet muayene bacası, 2.040 metre parsel bağlantısı, 340 adet prefabrik parsel bacası, 1 adet paket terfi istasyonu ve 206 metre terfi hattı yapımı gerçekleştirilecektir.” dedi.

Başkan Burhanettin Kocamaz, “2019 yılı Şubat ayında tamamlanması öngörülen çalışmaların ardından bölgeden toplanacak atıksuların tamamı, yerleşimin güneydoğusundaki mevcut kanalizasyon bacasına bağlanacaktır. Mevcut hat ile atıksuların Karaduvar Atıksu Arıtma tesisine iletimi sağlanacaktır. İl sınırlarımız içinde bulunan tüm bölgelerimizin sağlam bir altyapıya kavuşması için çalışmalarımıza devam ediyoruz.” diye konuştu.

Mersin genelinde altyapı hatlarında çalışmaların hızla devam ettiğinin altını çizen Başkan Kocamaz “Mersin’in her bölgesindeki altyapı ihtiyaçlarına cevap verebilmek için ekiplerimiz gece gündüz çalışıyorlar. En uzak mahallesinden şehir merkezine kadar Mersin’imizin hak ettiği kaliteli hizmeti ulaştırmak için kararlılıkla üzerimize düşen ne varsa yapıyoruz. Kentimizin altyapı sorununu tamamen ortadan kalkıncaya kadar da çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.

"Cumhuriyet Tarihinden Bu Yana Sorun Olan Kanalizasyon Sorunumuz Tarihe Karışıyor"

Karaisalı Mahalle Muhtarı Musa Yılmaz, Cumhuriyet döneminden bu yana mahallesinin devam eden kanalizasyon problemini MESKİ’nin çözeceğini belirterek, “Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız döneminde bugüne kadar alamadığımız hizmetleri aldık. 63 yaşındayım ve 25 yıldır muhtarlık yapıyorum. Başkanımız Burhanettin Kocamaz’ın hizmetleri anlatmakla bitmez. 50 yıldır temizlenmeyen 3 adet mezarlığımız temizlendi. Ana yollarımız asfaltlandı. Cumhuriyet tarihinden bu yana var olan kanalizasyon sorunumuz çözülüyor. Mahallemiz temiz çevreye kavuşacak. Sineklerden ve kötü kokulardan kurtulacak. Başkanımız yerel yönetimlerin sorunlarını biliyor. Bu konuda büyük bir tecrübeye sahip. Biz muhtarlar olarak çok şanslıyız çünkü bizim sorunlarımızı anlayan ve çözen bir belediye başkanına sahibiz. Mersin’e böyle bir belediye başkanı gelmemiştir. Başkanımızın tüm ilçelerimizde vermiş olduğu hizmetleri takdirle karşılıyoruz. Mersin bugüne kadar görmediği hizmetlere kavuştu. İmar sorunumuzun çözülmesiyle birlikte mahallemiz gelişmeye başladı. Mersin Büyükşehir Başkanımız Burhanettin Kocamaz’a ilçe ayrımı yapmaksızın sorunlarımıza en kısa sürede yatırımlarıyla cevap verdiği için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.” diye konuştu.

 



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.