MESKİ TÜRKİYE MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜNÜ ALDI

Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü, KalDer ve TÜSİAD işbirliğiyle düzenlenen 27. Kalite Kongresi Ödül Töreninde “2018 TÜRKIYE MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜ”nü aldı.

13-14 Kasım tarihlerinde İstanbul Zorlu Center Performans Sanatları Merkezinde ‘Sürdürebilir Ortak Gelecek’ teması ile gerçekleştirilen 27. Kalite Kongresi’ne ve kongre sonrasında düzenlenen ödül törenine birçok kurum ve üst düzey kurum yöneticisi katıldı.

Törene Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı ve MESKİ Yönetim Kurulu Başkanı Burhanettin Kocamaz, MESKİ Genel Müdürü Baha Günhan Güngördü, Genel Müdür Yardımcıları ile birlikte MESKİ Yetkilileri ve MESKİ çalışanları katıldı.

MESKİ’NİN KALİTE SERÜVENİ

MESKİ Genel Müdürlüğü, Türkiye Mükemmellik Ödülü'nü alan ilk Su ve Kanalizasyon İdaresi oldu

MESKİ, “Kişilerle değil, sistemlerle yönetilen bir kurum olmak” ve kurumsal mükemmelliği yakalayarak tüm paydaşların memnuniyetini sağlamak, katılımcı ve şeffaf bir yönetim anlayışını yerleştirmek amacıyla kalite çalışmalarına başlamış ve MESKİ temel değerleri ile etik ilkeleri çerçevesinde oluşturulan strateji ve politikaları doğrultusunda, tutarlı bir liderlik anlayışı ile kaynaklarını doğru ve verimli kullanan, süreçlerini çeviklikle yöneten, sürekli iyileştirme kültürüyle mükemmel sonuçları sürdürmeyi hedefleye n bir kurumdur.

Kurumumuzda mükemmellik anlayışının etkinlik kazanarak yaygınlaşması, kalite bilincinin yerleşmesi ve yönetim kalitesinin sürekli geliştirilmesi konularında gerekli teknik desteğin ve koordinasyonunun sağlanabilmesi için Türkiye Kalite Derneği (KalDer) nezdinde üyelik işlemlerimiz gerçekleştirilmiş ve 8 Mayıs 2014 tarihinde tarafların katılımında bu katılıma dair İyi Niyet Bildirgesi imzalanmıştır. İmzalanan bu bildirgeyle Mersin genelinde 813 bin aboneye hizmet veren MESKİ, Türkiye Kalite Derneği KalDer'in Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından geliştirilen Mükemmellik Modeli kapsamında Mükemmellik Yolculuğuna başlamış ve 2015 yılında EFQM Mükemmellik Modelinin ilk aşaması olan Mükemmellikte Kararlılık Belgesini 2 yıldız, 2016 yılında Mükemmellikte Yetkinlik 4 Yıldız, 2017 yılında ise Mükemmellikte Yetkinlik 5 Yıldız almaya hak kazanmıştır.

Kalite yolculuğuna durmaksızın devam eden MESKİ; KalDer değerlendiricileri tarafından gerçekleştirilen saha ziyaretleri sonucunda yapılan değerlendirmenin ardından ‘TÜRKİYE MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜ’nü almaya hak kazanarak; bu ödüle layık görülen ilk Su ve Kanalizasyon İdaresi oldu. Mükemmellik ödülü, 27. Kalite Kongresi ödül töreninde KaDer Yönetim Kurulu Başkanı Buket Eminoğlu Pilavcı tarafından MESKİ Yönetim Kurulu ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz ve MESKİ Genel Müdürü Baha Günhan Güngördü’ye verildi.

Ödülü aldıktan sonra açıklamalarda bulunan MESKİ Genel Müdürü Baha Günhan Güngördü, Kalite standartları ve verimlilik esaslı çalışma anlayışından dolayı EFQM Türkiye Mükemmellik Ödülüne daha hızlı ilerleyebildiklerini ifade etti. MESKİ’nin vizyon, misyon ve değerleri doğrultusunda çok çalışarak, abone odaklı çalışma anlayışından ve hizmet kalitesinden ödün vermeyen bir kurum olma hedefine ulaşmak için, ‘Yönetim Sistemi’ alanında birçok yatırım yaptıklarını, amaçlarının her anlamda kaliteli, öncü ve örnek gösterilen bir kurum olmak olduğunu ifade ederek tüm Su ve Kanalizasyon idarelerinin bu modeli uygulamasını temenni etti.

Güngördü, başta MESKİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz’a teşekkür ettikten sonra, “Tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim. Çok iyi bir ekiple ve özverili çalışmamız sonucunda bu ödülü almaya layık görüldük. EFQM modeline göre gerçekleştirdiğimiz çalışmaların kurumumuzun gelişmesine olan katkısı çok büyük olup, bu değerli ödülü sürdürülebilir kılmaya gayret göstereceğiz. MESKİ olarak ülkemizin ve Mersin’in alt yapısına ve abonelerimizin memnuniyetini en üst düzeye çıkarma konusunda katkıda bulunmanın gururunu yaşamaktayız, bu hizmet tutkusunun KalDer gibi önemli bir kuruluş tarafından ödüllendirilmesinden dolayı da ayrıca mutluyuz. Türkiye'de bu modeli uygulayan ilk Su ve Kanalizasyon İdaresiyiz. Kurumumuzun stratejik hedeflerini, vatandaş, toplum ve çalışan memnuniyet düzeylerinin arttırılmasına yönelik yaklaşımlarla bütünleştiren EFQM Mükemmellik Modelinin uygulamasına ve sonuçlarını anketlerle ölçmeye devam edeceğiz. Hizmet kalitesini yükselterek abone memnuniyetini üst düzeye çıkarmayı planlamaktayız. EFQM Mükemmellik Modelini uygulayarak halkımıza daha kaliteli, etkin, verimli ve hızlı hizmet sunmayı amaçlıyoruz. Kaliteli hizmet sağlama noktasına bir günde ulaşılmıyor. Ödüllendirilmek önemli ama esas sınav standart koyabilmek ve kaliteli hizmetin sürdürülebilirliğini sağlamaktır. MESKi olarak kalite yolculuğumuzdaki engelleri bir bir aşarak mükemmellik yolunda emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz. Bu gurur veren mükemmellik ödülüne baktıkça sorumluluklarımızı bir kez daha hatırlayacağız. Toplam kalite felsefesinin bir kurum kültürü haline getirilmesi için sektörüne öncülük eden MESKİ'nin mükemmellik yolculuğu devam edecektir.” diyerek sözlerini tamamladı.