MESKİ GENEL MÜDÜR VEKİLİ YILMAZ’IN DÜNYA SU GÜNÜ MESAJI

Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdür Vekili Ali Yılmaz, 22 Mart Dünya Su Günü ile ilgili bir mesaj yayınladı.

MESKİ Genel Müdür Vekili Yılmaz Mesajında, “Su canlıların yaşaması için hayati öneme sahip, en küçük canlı organizmadan en büyük canlı varlığa kadar, bütün biyolojik yaşamı ve insan faaliyetlerini ayakta tutan yegâne kaynağımızdır. Dünyamızın yüzde 70’ini kaplayan su, bedenimizin de önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak yeryüzündeki su kaynaklarının yaklaşık binde üçü kullanılabilir ve içilebilir özelliktedir. Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde % 20’sine karşılık gelen 1.3 milyar insan yeterli içme suyundan yoksun olup, 2.3 milyar kişi sağlıklı suya hasrettir. Nüfusun hızla artması fakat buna karşılık su kaynaklarının sabit kalması sebebiyle su ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Her yıl farklı temalar ile işlenmekte olan Dünya Su Günü 2019 yılında “Kimseyi Geride Bırakmamak” temasıyla kutlanacaktır. Yaşamın temel gereksinimi olan su, içme ve kullanma gibi bireysel ihtiyaçların karşılanmasının yanı sıra enerji, sanayi, turizm ve ulaşım gibi pek çok sektörde hayati önem taşımaktadır. Suyun israf edilerek kullanılması ve küresel ısınma gibi nedenlerle de su kaynakları her geçen gün azalmakta, sulak ve verimli topraklar kuraklaşarak çölleşmektedir. Su tasarrufunun önem kazandığı günümüzde MESKİ Genel Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonu ile Mersin'de bulunan öğrencilerimize su tasarrufu bilincini oluşturmak amacıyla eğitimler düzenliyoruz. Yaptığımız su bilinci ve su tasarrufu eğitimleri ile binlerce öğrenciye ulaştık. Amacımız öğrencilerimizi bilinçlendirerek geleceğimizi koruma altına almaktır. MESKİ olarak, onlara daha yaşanabilir bir Mersin, daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için çalışıyoruz. Su tasarrufu konusunda bilinçli bir nesil yetiştirmek için eğitimlerimize devam ediyoruz.

Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Müdürlüğü 6360 sayılı kanun öncesi yaklaşık 630 kilometrekarelik bir alanda hizmet verirken, bu alan yaklaşık yirmi beş kat büyüyerek 15 bin 853 kilometrekareye ulaşmıştır. Hizmet vermekte olduğumuz nüfus 876 bin 958’den 1 milyon 814 bin 468 kişiye çıkmıştır. Aynı kanunla MESKİ’nin görev alanı il mülki sınırları olarak genişlemiştir. MESKİ’nin il genelinde 816.193 abonesi bulunmaktadır. Mersin genelinde güçlü altyapı ile sorunsuz bir  gelecek inşa ediyoruz. Mersin Genelinde 1 Nisan 2014 yılından bugüne kadar 2 bin 460 kilometre içmesuyu hattı, 708 kilometre kanalizasyon hattı ve 84 kilometre yağmursuyu olmak yaklaşık 3 bin 252 kilometre altyapı yatırımı gerçekleştirdik Ayrıca 166 adet sondaj ve  535 adet içme suyu depo iyileştirme çalışması tamamlayarak  77 adet depo-terfi istasyonu inşa ettik.

MESKİ olarak atık su kaynaklı çevre sorunlarını kaynağında önlemek için yoğun şekilde çalışmalarını yürüttüğümüz temel 3 adet işlemimiz var. Bunlardan birincisi içme suyu, ikincisi kanalizasyon çalışmaları, üçüncüsü ise atık su arıtma çalışmalarıdır. 2014 yılında yapmış olduğumuz tespitlerin ardından arıtma tesislerinin birçoğunun çalışmadığını gördük. Hemen iyileştirme ve kapasite artırım çalışmaları yaparak tesisleri aktif hale getirdik. Mersin’in hizmet sınırlarının genişlemesinin ardından Anamur, Bozyazı, Mut, Kumkuyu-Limonlu ve Mezitli’ye yeni atık su arıtma tesisleri kazandırdık. Kızkalesi, Atakent ve Kargıpınarı’nda bulunan kapasitesi yetersiz olan atıksu arıtma tesislerinin kapasite artırım çalışmalarını yaptık. Ayrıca yeni arıtma tesisleri yapımı için de çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir.

Bu duygu ve düşüncelerle bütün vatandaşlarımızın 22 Mart Dünya Su Gününü kutlar, bu günün her canlı için vazgeçilmez olan su kaynaklarının korunmasına, tüketim bilincimizin ve duyarlılığımızın artırmasına vesile olmasını temenni ederim.” dedi



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.