MERSİN’DE ŞEHİR SUYUNDA LEJYONER BAKTERİ OLDUĞU İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI

Son günlerde sosyal iletişim programlarında iletilen “Mersin’de şehir suyunda Lejyoner bakteri olduğu, suların içilemeyeceği”asılsız haberleri üzerine MESKİ Genel Müdürlüğü’nün Kamuoyunu bilgilendirmesi gerekmiştir.

Sosyal Medyada yer alan Mersin’de şehir suyunda Lejyoner bakteri olduğu, suların içilemeyeceği ile ilgili dolanan asılsız haberler gerçeği yansıtmamaktadır.

İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmelik gereğince İçmesuyu kalitesinin denetim altında tutulması maksadıyla il genelinde Sağlık İl Müdürlüğü Halk Sağlığı ekipleri ile İdaremiz görevlileri eşgüdüm dahilinde düzenli olarak çalışmalar yürütmektedirler. Halk Sağlığı ekipleri tarafından içmesuyu şebekemizden ve içmesuyu depolarımızdan gerekli numuneler alınarak Halk Sağlığı Laboratuvarında analiz edilmektedir.

 Ayrıca içmesuyunun temizliği ve standartlara uygunluğunu takip ve denetim amacı ile merkezde ve ilçelerde teknik ekiplerimiz haftanın 7 günü çalışmalarına devam etmektedirler. "İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmelik"e göre İçmesuyu şebekemizden kurumumuz personelleri tarafından da düzenli olarak her gün içmesuyu numuneleri alınmakta olup, MESKİ Merkez Su Analiz Laboratuvarımızda analizleri yapılmaktadır.

Bu açıklamalar çerçevesinde Genel Müdürlüğümüzce halkımıza sağlıklı ve içilebilir su verilmesi noktasında gerekli hassasiyetin gösterildiği açık olup, sosyal medya hesapları aracılığıyla ileri sürülen yanıltıcı, maksatlı ve mesnetsiz bilgilerden ziyade İdaremizin açıklamalarının esas alınması gerektiği kamuoyuna saygıyla duyurulur.



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.