BAŞKAN SEÇER “SIZINTI” TESPİTİ YAPTI

KAYIP KAÇAK ORANI DÜŞECEK, FATURALAR CEP YAKMAYACAK

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, MESKİ ekipleri ile birlikte sızıntı su tespiti yaptı. İş yeleğini giyip, akustik dinleme cihazını kulağına takarak, MESKİ ekipleri ile birlikte sızıntı su tespitin yapan Başkan Seçer’i karşılarında gören vatandaşlar taleplerini iletti. Yapılan inceleme sonrası saniyede 5 litre içme suyu kaybı tespit edilirken, suyun şebekeye tekrar bağlanması sağlandı.

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, sabahın erken saatlerinde, Yenişehir İlçesi, Barbaros Mahallesi, 2122 Sokak’taki, MESKİ Genel Müdürlüğü İçme Suyu Sızıntı Tespit Ekibi’nin çalışmalarına katıldı.

MESKİ iş yeleğini üzerine giyen ve yer altındaki su patlakları ile su sızıntılarını tespit etmeye yarayan akustik dinleme cihazını kulağına takan Başkan Seçer, arıza ve içme suyu sızıntı denetimi gerçekleştiren ekiplerin çalışmalarını inceledi. Ekiplerin çalışmalarına dâhil olan ve MESKİ Genel Müdürlüğü yetkililerinden bilgi alan Başkan Seçer, Mersin’de kayıp ve kaçak su oranlarının çok yüksek olduğundan söz ederek,  bu oranları kısa süre içerisinde en aza indireceklerini vurguladı.

Barbaros Mahallesi, 2122 Sokak’ta tespit edilip, onarılan içme suyu çalışması ile saniyede 5 litre içme suyunun kaybı önlenerek, içme suyu şebekesine tekrar verilmesi sağlandı.

“Mersin’de yüzde 45 civarında bir kayıp-kaçak var”

Ekipler ile birlikte yerinde sızıntı su tespitine katılan Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, “Bizim en temel sorunlarımızın başında kayıp-kaçak oranlarının yüksekliği geliyor. Bizde yaklaşık olarak yüzde 45 civarında bir kayıp-kaçak var. Bu oran son derece yüksek. Bunları düşürmek zorundayız. Eğer bu oranı düşürüp, olması gereken standartlar boyutuna çekmezsek, vatandaşlarımıza gönderdiğimiz su faturaları ceplerini yakmaya devam edecek. Çünkü her kaybolan bir birim suyun bedelini o faturaya yansıttığımızı herkesin bilmesi gerekiyor. Bu konuda bizim demode olmuş hatlarımızın yenilenmesinden, mevcut ekonomik ömrü olan kullanılabilir hatlarımızda dönemsel arızaları tespit edip, bunları gidermeye kadar bir dizi ciddi çalışmalarımız, projeksiyonlarımızın olması lazım” dedi.

“Ekiplerin sayısını arttırmamız lazım”

Kayıp-kaçak oranlarını en aza indirmek için çalışmalar yapacaklarını vurgulayan Başkan Seçer, “MESKİ ekiplerimiz şu anda bu tespitleri ciddiyetle yapıyor ve daha da ciddiyetle yapmaya devam edecek. Yer altı sesi dinleme cihazımızla, MESKİ ekipleri bu bölgelerdeki isale hatlarında, şebekelerde, su kayıplarını ve sızıntılarını yer altındaki su akış seslerini kontrol ederek, tespit ediyorlar. Bu ekiplerin sayısını arttırmamız lazım. Bizim süratle bu çalışmaları yapıp, kayıp-kaçak oranını azaltmamız gerek” dedi.

İçme suyu sızıntı tespit ekibi çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor

İki ekipten oluşan Sızıntı Tespit Ekibi, Mersin’in merkez ilçelerinde çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Akustik dinleme cihazları ile yapılan tespitlerde su kaybının yaşandığı bölgeler noktasal tespit yöntemiyle tespit edilerek, mevcut arıza gideriliyor.

MESKİ Genel Müdürlüğü ekipleri tarafından 2019 yılında yaklaşık 300 adet arıza tespiti yapılırken, bu oran günlük olarak yaklaşık 5000 m3 su miktarına denk geliyor. Geri kazanımı sağlanan su miktarı,  25 bin kişilik yerleşim biriminin bir günlük su ihtiyacını karşılayabiliyor.

 



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.