MESKİ’DE e-İHALE DÖNEMİ BAŞLADI

Mersin Büyükşehir Belediyesi Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü, e-ihale dönemi başlattı. Kamu ihale kanununa göre uygun tüm ihaleler elektronik ortamda yapılacak.

MESKİ, Kamu İhale Kurumu’nca başlatılan tüm mal, hizmet ve yapım ihalelerini kapsayan bilgisayar ortamında elektronik eksiltme ve elektronik ihale sistemine geçiş sürecini tamamladı. MESKİ Genel Müdürlüğü, Kamu İhale Kanununa göre e-ihale ile yapılması uygun bulunan tüm ihaleleri elektronik ortamda yapacak. Resmi Gazete’de yayımlanan mal, hizmet ve yapım ihaleleri için öngörülen bilgisayar ortamında elektronik ihale sistemine geçiş süreciyle rekabet arttırılarak, kaynaklar daha etkin ve verimli kullanılacak. Kamu İhale Kurumunca başlatılan tüm mal, hizmet ve yapım ihaleleri bilgisayar ortamında yapılacak.

MESKİ Genel Müdürlüğü ilk elektronik ihalesini, Batı Karaduvar, Adanalıoğlu atıksu terfi istasyonlarının mekanik ızgara ekipmanlarının alımı ihalesi ile yaptı. Elektronik ihale üzerinden yapılan ihaleyi, MESKİ Kanalizasyon Dairesi Başkanı Mehmet Halit Sümen ile İhale İşleri Şube Müdürü Hasan Karataş ve ihale komisyonu üyeleri yönetti.

Önceki dönemlerde daha karmaşık olan ihaleler, elektronik ihale döneminde, zaman, para ve firmaların teminat masrafları, personel gibi çeşitli giderlerinde çok önemli tasarruflar sağlayacak ve kamu menfaati gözetilecek.

MESKİ Genel Müdürü Alaeddin Alkaç, dünyada bilişimle ilgili gelişmelerin artık hayatın her alanında kullanıldığını ifade ederek, “MESKİ olarak e-ihale dönemini başlattık. Kamu İhale Kanunu’na göre e-ihale ile yapılması uygun bulunan tüm ihalelerimizi elektronik ortamda yapacağız. İhale dokümanı elektronik ortamda e-imza kullanılmak suretiyle indirilecek ve dokümana ilişkin satış bedeli alınmayacak. Elektronik ortamda beyan esasına uygun şekilde verilecek teklifler sayesinde, hem zamandan, hem de mali açıdan tasarruf sağlanmış olacak. İhaleleri şeffaf ve herkesin gözü önünde ve rekabeti arttırarak yapacağız. İhalelerin, elektronik ortamda yapılması suretiyle, ihale sürecinin daha kısa sürede tamamlanması hedeflenirken, hem idarelere, hem de isteklilere birçok açıdan avantaj sağlaması amaçlanıyor.  Bu hem bizim hem de ihalelere katılacak firmalarımız için büyük kolaylık olacaktır. Ayrıca bundan sonraki ihalelerimizi canlı yayınlamaya da başlayacağız” diye konuştu.

 

 



Memnuniyet Anketi

Yaşınızı öğrenebilir miyim? Söylenen yaşı açık olarak yazıp, ilgili kutucuğa işaretleme yapınız.









Cinsiyeti işaretleyiniz.


Görüşülen kişinin su abonesi olduğu ilçeyi işaretleyiniz, Mahalle adını açık olarak yazınız.













Görüşülen abonenin yerleşim yeri türünü işaretleyiniz.


Abonelik türünü işaretleyiniz. Birden fazla abonelik türü var ise görüştüğünüz yerdeki abonelik türünü değerlendirmesini isteyiniz.








Aşağıda okuyacağım fatura ödeme yollarından hangisi veya hangilerini tercih ediyorsunuz?







MESKİ’den almış olduğunuz hizmeti her bir ifadeye katılım derecenizi 1 ile 5 puan arasında not vererek değerlendirir misiniz? 1 puan bu ifadeye kesinlikle katılmadığınızı, 5 puan ise kesinlikte katıldığınızı ifade etmektedir.
Ürün ve Hizmet Sunumu
1- Abonelik hizmeti verilen binalara kolayca ulaşabiliyorum.





2 - Abonelik hizmeti verilen binalar geniş, ferah ve konforludur.





3 - Abonelik hizmeti verilen binalar temiz ve sağlıklıdır.





4 - Abonelik hizmet binalarında çalışan sayısı yeterlidir, işlemlerim hızlıca yapılır.





5 - Abonelik sırasında istenen belgeler yeterli, kolayca hazırlanabilir türde ve sayıdadır.





6 - Abonelikte ödenen abonelik teminat bedeli ödenebilir/normal düzeydedir.





7 - Abonelik sonlandırıldığında teminat bedelini kolayca tahsil edebiliyorum.





8 - Faturalar her ay düzenli olarak elime ulaşır.





9 - Faturalar okunaklı ve anlaşılır bir şekilde düzenlenir.





10 - Fatura ödeme noktaları yeterlidir.





Ürün ve Hizmet Değeri
11 - Musluklardan kaliteli içilebilir nitelikte su akar.





12 - MESKİ'ye ödediğim fatura tutarı, aldığım hizmete değerdir.





13 - MESKİ çalışanları bilgili, konusunda uzman kişilerdir.





14 - MESKİ çalışanları ilgili, saygılı, güler yüzlü kişilerdir.





İmaj ve İtibar
15 - MESKİ su tasarrufu konusunda vatandaşlara bilgilendirme yapar, önerilerde bulunur.





16 - MESKİ, temiz su kaynaklarının korunması konusunda çalışmalar yapar.





17 - MESKİ, bildirdiği su kesinti zamanlarına uyar.





18 - MESKİ’nin yaptığı duyuru ve haberlere güvenirim.





19 - MESKİ tüm abonelerine eşit, adil hizmet verir.





Abone Hizmeti, İlişkisi ve Desteği
20 - MESKİ, su kesintisi yapacağı zaman haber verir.





21 - MESKİ çalışanları hızlı hizmet verir.





22 - MESKİ şikayetlerimi dikkate alır, ilgilenir.





23 - MESKİ şikayetlere zamanında çözüm bulur.





24 - MESKİ internet sitesi üzerinden işlemlerimi kolayca yapabiliyorum.





25 - MESKİ arıza bildirim telefon hattına kolayca ulaşabiliyorum.





26 - MESKİ yaptığı hizmetler, çalışmalar hakkında daima bilgi verir.





Abone Bağlılığı
27 - MESKİ’nin sunduğu hizmetlerden genel olarak memnunum.